top of page

סובלים מחריקת שיניים?

הסיבה העיקרית לחריקת שיניים הינה מתח נפשי המוצא פורקן בשינה בעיקר בשלב השינה העמוקה (REM) אז ללא כל שליטה וללא מודעות הלסתות מתהדקות בחוזקה והלסת התחתונה נעה קדימה ואחורה. המגע ההדוק של השיניים ותנועת הלסת גורמים לשחיקה של השיניים ולאובדן חומר שן יקר מאוד. בעקבות זאת משתנה היחס הבין לסתי ונוצר שוני ורטיקלי בין הלסתות. הדבר גורם לקושי בלעיסה, לשחיקת מפרקי הלסת ולעיתים אף לכאבי ראש ואוזניים.


השיניים בנויות מ 3 שכבות: מוך- השכבה הפנימית ביותר המורכבת מכלי דם ועצבים.

דנטין- השכבה האמצעית מורכבת ממנרלים ולמעשה רוב השן עשויה ממנו.

אמייל‐ השכבה החיצונית של השן עשויה ממנרלים בצורת גבישים שעושים אותו לחומר מאוד קשה. האימייל למעשה הינו החומר הקשיח ביותר בגוף. הוא עמיד לשחיקה,למכות, למתקפת חיידקים, אולם עד גבול מסויים. כל אחד מהמרכיבים האלו בעוצמה חזקה עלולה להזיק לו מאוד. האמייל עמיד לשחיקה כמובן יותר מהדנטין וכשרמת השחיקה עברה את שכבת האמייל הדנטין ישחק בקצב מהיר יותר וכך יהיה אובדן קריטי של חומר השן.

הטיפול יחסית פשוט. קודם כל להירגע. שנית להגיע למרפאת השיניים. הרופא לוקח מטבע אינדיבידואלי ומכינים סד לילה אישי. סד זה עשוי בדרך כלל מסוג מסויים של סיליקון המותר לשימוש בפה. מלבישים אותו על השיניים באחת הלסתות (לפי מה שהכין הרופא). הסד למעשה גורם להפרדה בין השיניים והלסתות ומגביה מעט את היחס הורטיקלי, דבר היכול לעזור בשיקום מפרקי הלסת. לילה טוב ושקט :)

0 comments
bottom of page